Almayer Art & Heritage Hotel, Zadar

Ante Filipović Grčić

Vizualni identitet Almayera

Priča o tome kako je more - ta vječna inspiracija, spojilo talijanskog pisca, šibenskog umjetnika i zadarski hotel.

Šibenski dizajner Ante Filipović Grčić nije imao nimalo lak zadatak kad smo mu, jednog jutra 2015. godine, zakucali na vrata njegova 2FG Studija - tada na šibenskoj Gorici, na samom kraju povijesne Masne ulice.

Ante Filipović Grčić and UlrikeAnte Filipović Grčić s ljubimicom mačkom Ulrike (photo: Žana Karabatić/Facebook)

Ante Filipović Grčić (foto: Duško Jarmaz/PIXSELL)

Ako je prostor u kojemu živi i radi, ogledalo njegovog vlasnika, to se ne bi moglo više odnositi na Antin atelje. Došavši do njega preko prijateljske preporuke, zatekli smo živopisan prostor pun suptilnog dizajna i kreativne energije, s atmosferom rasnog dizajnerskog studija, ali i onog gotovo izgubljenog humanog i demokratskog štimunga dalmatinskih pjaca i tinela.

2FG Studio2FG Studio (foto: Valerio Baranović/Facebook)

Prostora u kojemu se ravnopravno osjećaju, kako mnogi prominentni gosti iz svijeta kulture, filozofije i povijesti, tako i mnogi obični,  svakodnevni posjetitelji - od poštara i susjeda, do šibenskih oriđinala. Nije bilo prirodnijeg mjesta za traženje pomoći u osmišljavanju vizualnog dijela projekta za hotel Almayer Zadar, od tog živahnog kreativnog epicentra dvaju poznatih šibenskih gradskih festivala - OFF Blues & Jazz Festival i FALIŠ - festival alternative i ljevice.

2FG Studio - Graphic design and book layoutGrafički dizajn i prijelom knjiga (foto: Ante Filipović Grčić/Facebook)

Ante Filipović Grčić - PostersPlakati (foto: Ante Filipović Grčić/Facebook)

Bariccovo more

Zadatak je bio vizualni identitet hotela, a namjera nam je bila, ni manje ni više nego „izreći more“ na tragu kultne novele talijanskog pisca Alessandra Baricca „Ocean more“. Hotel u Zadru je, naime, dobio ime prema istoimenom pansionu Almayer iz novele. Nalazeći se uz samo more, on okuplja osebujne goste i osoblje hotela koje sve spaja more - more koje ih sve mijenja i isprepliće njihove životne puteve. 

Vizualni identitet trebao je zadovoljiti više različitih kategorija. Uz izraženu otmjenost i identitetsko smještanje uz umjetnost, on je trebao podcrtati eklektičnost pretapanja boutique hotela, galerijskog prostora i luksuznog gradskog doma.

Almayer logos - 1Prva serija na temu slikarskog platna, štafelaja, mora, vjetrova i slova A

Ostavili smo Antu u nezahvalnoj koži mnogobrojnih likova romana, slikara Plassona koji je, slikajući more s morem, pokušavao shvatiti gdje ono započinje, ili njegovog kontrapunkta, profesora Bartlebooma, koji je pokušao shvatiti gdje ono prestaje. Morao je, poput admirala Langlaisa, s distance proučavati vjetrove, fenomene i morske mijene, ali umjesto Adamsa, čovjeka koji je vidio Timbuktu, potražio i saslušao našeg proslavljenog oceanskog jedriličara Šimu Stipaničeva i njegove priče o moru i vjetrovima.

Almayer Logo 2Druga serija na temu izricanja mora

Kroz niz susreta, u uvijek ugodnom ambijentu Antinog ateljea, mukotrpno smo cijedili i sužavali cijeli ocean naših ideja. Od onih prvotnih, u smjeru slikarskog štafelaja ili stiliziranog mora, postupno smo, korak po korak, redukcijom došli do rješenja, kao na kraju romana, u dijalogu 8. završnog poglavlja novele.

Almayer Logo 3Treća serija na temu izricanja mora

 

- Izreći more?
- Da.
- I ti si sve to vrijeme bio tamo kako bi izrekao more?
- Da.
- Ali kome?
- Nije važno kome. Važno je pokušati izreći ga.
Netko će poslušati.

- I potrebno je onoliko listova da bi ga izrekao?
- Pa i ne. Nekome tko je stvarno sposoban, dostajalo bi malo riječi… Možda bi započeo s mnogo stranica, ali bi poslije, malo-pomalo, iznalazio prave riječi, one koje iz prve izreku i sve ostale, i s tisuću stranica došao na sto, pa na deset, a onda bi ih ostavio tamo, da pričekaju, sve dok suvišne riječi ne bi skliznule s papira, a preostale bi potom valjalo skupiti, stisnuti ih u malo riječi, deset, pet, tako malo da bi ti na kraju, dok bi je promatrao izbliza, osluškujući ih, u ruci ostala jedna jedina. I ako je izrekneš, izreći ćeš more.

Almayer Logo FinalFinalna serija na temu izricanja mora

Almayer logos 4Tekstura s logotipom Almayera

Ante Portas 

Vizualni identitet hotela Almayer provlači se kroz sve njegove pore, a pojedine njegove aplikacije, poput naših amblematskih dvorišnih vrata, već su postale gotovo dijelom gradske baštine. Proglašena od javnosti i najljepšima u staroj gradskoj jezgri, vrata su nezamjenjiva insta-worthy lokacija kad obilazite Zadar. Od početka zamišljena kao intervencija, ali i inovacija u staroj gradskoj jezgri, trebala su, s jedne strane, odudarati od svega postojećeg, a s druge, uklopiti se svojom različitošću.

Almayer GatesNajljepša vrata u Zadru (foto: Almayer Art & Heritage Hotel/Koridor 27)

Vrata su sagrađena na mjestu zatečenog i rekonstruiranog drevnog ulaza u nekadašnje dvorište srednjovjekovnog samostana. Izrađena od željeza, svojom organskom teksturom, čipkastom strukturom i monumentalnošću, zamišljena su kako bi se uklopila u povijesni prostor, ali istovremeno nisu trebala biti samo vrata.

Almayer Gatesfoto: Almayer Art & Heritage Hotel

Poput svojevrsne instalacije, svojom trodimenzionalnošću i mogućnošću različitog iščitavanja, od povijesnog, venecijanskog i orijentalnog, pa sve do grafičkog, vrata su podsjetnik na gradsku povijest, ali ne kao spomenik, već kao estetski prihvatljiv prijelaz iz starog eksterijera u novi interijer.

Almayer Gatesfoto: Almayer Art & Heritage Hotel

Prozračnost vrata omogućuje željenu i važnu korespondenciju ulice i dvora, vanjskog i unutarnjeg prostora, a vizualni nagovještaj bujnog mediteranskog zelenila kroz njih, stvara atmosferu tajnog vrta. Njihov nenametljiv, ali istodobno i dominantan vizualni izraz, podcrtava mediteranski, kozmopolitski i građanski duh Almayera te predstavlja pravi primjer dizajna Ante Filipovića Grčića.

Almayer logo applicationsPrimjena osnovnog dizajna na predmetima i u prostoru (foto: Almayer Art & Heritage Hotel)

Almayer Art CataloguesDizajn umjetničkih kataloga Almayera (foto: Almayer Art & Heritage Hotel)

Door signfoto: Almayer Art & Heritage Hotel

Hvala ti Ante, izrekao si more!

Ante i Marina Filipović GrčićAnte i njegova supruga Marina Filipović Grčić (foto: Ante Filipović Grčić)

Posjetite 2FG Studio na službenim stranicama ili na društvenim mrežama @2fgstudio i uživajte u mnogobrojnim Antinim djelima. 
2FG Studio Logo